NISSAN - #getmilanexcited - Misters
50754
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-50754,edgt-core-1.2,ajax_fade,page_not_loaded,,misters child-child-ver-1.0.0,misters-ver-2.1.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,fade_push_text_top,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

NISSAN – #getmilanexcited

Kingsday en MediaMonks produceerden een 360 video om het gevoel, het geluid en de mensenmassa vast te leggen vanuit het perspectief van de vlaggendragers die voor de wedstrijd het veld op komen. De beelden werden opgenomen in een stadion gevuld met 70.000 supporters met behulp van een custom made helm en een extra 360º camera op een statief. Gefilmd tijdens de kwartfinale tussen Manchester City en Paris Saint-Germain.

 

Dit was overigens de eerste keer dat 360º camera’s op het veld toegelaten werden zo vlak voor de wedstrijd. Als je van UEFA Officials “Weet niet wat jullie gedaan hebben om zit voor elkaar te krijgen, maar dit is echt wel uniek” te horen krijgt, dan weet je dat je iets bijzonders aan het maken bent. Kijk hier maar even rond om het gevoel te ervaren.

Als één van de hoofdsponsoren van de UEFA Champions League wilde Nissan de fans in het hart van de beleving zetten en Kingsday bedacht hiervoor een campagne bestaande uit drie concepten die op het randje van het mogelijke lagen.

Centre Circle Carrier 360

NISSAN CUP RIDE (PERISCOPE & FACEBOOK LIVE)

Nog een noviteit! Men neme een Nissan Leaf die letterlijk doormidden gezaagd is. Zet dé Champions League Cup er in. Hang er een aantal camera’s in en eentje op een motor. En rijdt de Cup van de Fan-zone naar het stadion langs 170.000 uitzinnige fans. Dat was nog niet alles, want dit was de eerste multi-camera broadcast simultaan op Periscope en Facebook!

Live 360 broadcast on YouTube

Thuis voetbal kijken is leuk, maar je mist toch de sfeer van de échte hard-core fans. Daarom wilde Nissan je door middel van een second-screen op YouTube je tussen de Atletico Madrid en Real Madrid zetten om met hen de wedstrijd te beleven.

 

Hoe we dit deden was niet eerder vertoond, namelijk door een multi-camera 360º broadcast live op YouTube via mobiele data. Klinkt dit te nerdy? Wij worden er in ieder geval  intens gelukkig van…

BUREAU

180Kingsday

MERK

Nissan

FUNCTIE

Executive Producer (employed)

OPDRACHTGEVER

MediaMonks

Date

5 mei 2018